Wczytywanie strony...
SZKOLENIA TERAPEUTÓW, NAUCZYCIELI, SPECJALISTÓW Z ZAKRESU TEORII I PRAKTYKI TERAPEUTYCZNEJ.
Szkolenie teoretyczne „Jak zostać dobrym terapeutą? – wstęp do terapii opartej na stosowanej analizie zachowania w pracy z dzieckiem z zaburzeniami rozwoju” – część I Program:
- Behawioryzm - co to w ogóle jest? (definicja, podstawowe terminy ABA, DTT) Wykorzystanie modelu DTT w terapii dziecka z niepełnosprawnością.
- Co to jest wzmocnienie i dlaczego jest tak ważne w terapii dziecka z zaburzeniami rozwoju?
- Jak ułatwić dziecku uczenie się - rodzaje stosowanych podpowiedzi w terapii.
- Co to jest kształtowanie (shaping) i nauka złożonych czynności (chaining)?
- Wykorzystanie systemu żetonowego w pracy z dzieckiem z zaburzeniami rozwoju i w pracy z grupą przedszkolną.
- Na czym polega generalizacja efektów uczenia dziecka?
- Przykład dobrej praktyki - pokaz filmów z sesji terapeutycznych dzieci z zaburzeniami rozwoju.
- Poćwiczmy i zobaczmy, co czują dzieci? - nauka wcielania się w rolę dziecka i terapeuty.
- Przykłady najczęściej pojawiających się zachowań problemowych u uczniów z zaburzeniami rozwoju i wybrane sposoby radzenia sobie.
- Ćwiczenia praktyczne z zakresu rozpoznawania podstawowych pojęć.
- Jak obserwować bez oceniania? - nauka zapisu zachowań dziecka na arkuszu obserwacyjnym.
- Co ćwiczyć? - całościowe ujęcie rozwoju dziecka.